Annons:
Etikett38-smycken
Läst 4853 ggr
eleri-still-twinkle
2010-09-26 23:38

Mormors vackra smycke...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er :)

Efter mormor gick bort fick jag detta fantastiska silversmycke. Det har den klassiska kattfoten och s-stämpeln på baksidan, men även en stämpel till som jag och maken har jättesvårt att tyda. Det ser ut som tre siffror eller liknande.

Finns det ngn här som har kunskap kring ett smycke som detta eller vet vem vi kan vända oss till för att att få veta mer om dess historia eller värde?

Mvh

Eleri

Annons:
eleri-still-twinkle
2010-09-26 23:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Baksidan…

mariatingsund
2010-09-27 12:14
#2

Utan att vara expert så ser likheter med min farmors smycke som är från förra sekelskiftet, det är bergkristaller i silverfattning där. Jag tror inte de har jättevärde idag, affektionsvärdet måste vara mycket större för dig. Jag har sett sådana smycken montera in i fotoram bakom glas med just mormor/farmors foto. Det är ett sätt att bevara och hedra. (Man kan naturligtvis bära det också :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

eleri-still-twinkle
2010-09-27 20:28
#3

Åh vad spännande :) Har du ngn bild på din farmors smycke så man kan få se och jämföra?

Själva värdet är sekundärt, om så det var enorm värdefullt rent pengamässigt hade jag aldrig sålt det, det är som du säger affektionsvärdet som betyder allt, men det är allt kul att veta i allafall:)

Jag bar det när jag gifte mig, älskar det så mycket :)

mariatingsund
2010-09-27 22:13
#4

Nej, tyvärr har jag ingen bild, inte jag som äger det idag, men kommer ihåg flätningen på kedjan och styket över designen samt de slipade stenarna.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

eleri-still-twinkle
2010-09-27 22:14
#5

Åh ok :)

Upp till toppen
Annons: