Annons:
Etikett60-metall-och-mineral
Läst 8204 ggr
lurv
6/21/10, 1:55 PM

Westins Ateljé

Hej alla goa! Skrattande

Städdag idag och fann då en gammal tennsak (gissar jag på) från Westins Ateljé Stockholm. Den ligger i en liten blå ask, öppningsbar och klädd med blå sammet inuti. I asken ligger en platt skiva(typ av medaljong) som föreställer ngn romersk gestalt. Är väl personligt utförd till tidigare ägare i huset då det är ingraverat bokstäver både bak och framsida. Daterad 1929, Westins stämpel samt 4 små stämplar till. NGN som vet om detta är något att ha? Eller får barnen ha den som "tapperhetsmedalj? MVH Hanna

Annons:
ErikaLindblom
6/26/10, 4:50 PM
#1

Hej Hanna!

Westins Ateljé i Stockholm var under sin tid, tillsammans med en "ateljé" som hette Sporring, den största tillverkan av olika typer av Medaljer, märken, pins med mera. Sporring tillverkade i hög grad de bättre och dyrare märkena, medan Westins tillverkade de lite "sämre" och billigare. Jag skulle tippa på att medaljonen inte är av något större värde, mycket med tanke på den typ av föremål Westins Ateljé brukade tillverka samt att materialet är tenn.

Eftersom jag inte vet säkert så skulle jag rekommendera att du vänder dig till en etablerad och välkänd antikhandlare eller närmaste auktionskammare.

Helajna
7/1/10, 3:54 PM
#2

Åh detta låter ju spännande :) Inga bilder? :)
… Jag tror som Erika att värdet inte är så märkvärdigt, men som sagt… för att vara säker så bör du gå till någon som kan sin sak.


Maria
7/2/10, 6:11 PM
#3

Vad som är spännande med gamla saker är ju att man vet aldrig åt vilket håll värdet eller intresset går.

Det kan ju rent av vara så att Westins saker kan vara mer eftertraktade på grund av att dessa "billigare" varianter inte finns sparade i samma utsträckning.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ErikaLindblom
7/3/10, 3:27 PM
#4

#3

Intressant inlägg. Så kan det absolut vara!

Upp till toppen
Annons: