Annons:
Etikett39-stämplar-och-signaturer
Läst 3591 ggr
Skogselva
2011-08-27 13:05

Branson & Andrew

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på loppis i dag och hittade en liten kanna i tenn som jag tyckte hade en väldigt intressant stämpel. (Jag älskar att vända upp och ned på porslin och andra föremål, inte för att jag vet vad man ska kolla efter, men ändå…)

Den här lilla kannan var dock stämplad med Branson & Andrew Patentlls (?) Sheffield 1852 och jag undrar om någon vet mer om detta?

Ovanför texten finns en vapensköld med ett lejon och vad som ser ut som en enhörning, ganska så typiskt lutade mot skölden. Under texten finns ytterligare en liten stämpel, en rund liten grop eller vad man ska kalla det.

Jag vet att ni säkert velat se själva stämpeln istället för att få det beskrivet, men det syntes inte på korten när jag försökte fotografera.

Jag slänger med ett kort på hur kannan ser ut, om det skulle hjälpa att se själva stilen.

Jag är väldigt nyfiken! Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Ghosthunter
2011-09-19 16:24
#1

Vet inte så mycket, det verkar vara en kanna ur högreståndsmiljö. Väldigt vacker är den iaf!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
2011-09-19 19:53
#2

#1 Då vet vi i princip lika mycket då. Flört Visst är den fin? Även om det skulle visa sig vara fejk så var den ju värd 40:-

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
2011-09-20 08:43
#3

Jo, jag gillar den. Jag bryr mig inte så mycket om värdet, bara det är vackert, tilltalande och gammaltFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
2011-09-20 13:27
#4

#3 Jag bryr mig inte heller så mycket, men om det varit en fejk som var värt en tia kanske, så hade det ju varit lite surt om man kanske köpt den för 100 kronor? Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Gunlog
2011-10-28 16:27
#5

Du kan kanske ta ett papper och lägga över stämplarna och rita lite nätt ovanpå med blyerts? Då kan du få fram stämpeln lättare och fotografera…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Skogselva
2011-10-28 17:16
#6

Bra idé! Glad Det ska jag göra, tack för tipset!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: