Annons:
Etikett38-smycken
Läst 5850 ggr
Geru
2012-10-19 17:49

Guldring, ursprung & värde?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag har en guldring jag hittade när jag var barn, någonting som jag inte tänkt på speciellt mycket förens idag faktiskt. Så jag tänkte jag skulle fråga någon här var jag borde gå med den, och vad det kan vara för ring?

Jag har inte en aning om vilken karat den ligger på. Någon har sagt att det ser ut som en ordensring av något slag.

Tack på förhand!

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Geru
2012-10-19 17:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till på det som står skrivet inne i den.

Bilderna är lite otydliga, kameran tyckte inte om att ta bild på någonting så nära, och ringen är liten, mest troligt använd av en kvinna.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
2012-10-20 09:29
#2

På första bilden ser det ut som ett årtal 19…och de andra siffrorna ser jag inte.

Jag kom också att tänka på ordensring, skolring eller kanske adelsring.

Det ser ut som det ska föreställa en skalbagge, skarabé kanske?

Jag sålde en del smycken för ett tag sedan och karaten mäter de lätt i affären genom att gnugga guldet mot någon sten och sedan någon form av "syra" som talar om guldhalten.

Ta med den till någon guldsmed och fråga eller om det finns någon antikaffär i närheten som även handlar med smycken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Geru
2012-10-20 12:52
#3

#2 Tror det är en sköld, det står NF på den. EA W är det som står inne i ringen, och det andra som står kan jag inte tyda:p

Då ska jag ta med den till en guldsmed då :) Tack för hjälpen!

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: