Annons:
Etikett35-porslin
Läst 5507 ggr
Kisti
2012-12-12 12:20

Bavaria servis i skick som ny - 58 delar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag har en servis som stått i ett skåp under en längre tid och har nu tänkt sälja den.

Det står Bavaria och Import i botten, se bild och det är 4 olika tallrikar, 12 av varje, samt uppläggningsfat, soppterrin m slev i nysliver, såssnipa och bringare/såskanna. Syns inte att det är använt.

För att få ett ungefärligt värde ställer jag frågan hit, om någon vet vad man kan ta för den. Har väldigt dålig koll på sånt härObestämd

Annons:
mariatingsund
2012-12-17 20:33
#1

de är ju jättefina, hade jag ärvt det då hade jag nog behållit och använt dessa o slängt mina moderna :D Det är så charmigt med reliefen, randen o den lilla blomman i mitten, väldigt vacker tycker jag. Tyvärr har jag ingen aning om värdet, du kanske kan ringa auktionskammaren o fråga.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Kisti
2012-12-17 23:30
#2

Använder redan ett annat arvegods som vardagsporslin: Gröna Anna;)

Får ta och kolla med dom, tack för tipset.

Maria
2012-12-20 17:55
#3

Med all respekt för Gröna Anna så ör denna servis mycket vackrare tycker jagFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mariatingsund
2012-12-21 10:58
#4

det tycker jag också faktiskt. Hade jag råd hade jag köpt av dig alltihop.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Kisti
2012-12-21 11:20
#5

Fördelen med gröna Anna är att den både går att diska i maskin och använda i mikro. Vore synd att förstöra den. Så det får nog bli försäljning av den ändå.

Kisti
2013-04-22 16:52
#6

Mitt problem löste sig genom att en av sönerna ville ha den som vardagsporslin, efter lite tjat från mej;)

Tack för inlägg och intresse.

Annons:
Upp till toppen
Annons: