Annons:
Etikettinfo-om-sajten-ifokus
Läst 2487 ggr
Björnidet
2/1/13, 8:42 PM

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon vetskap om vad detta är för sexpack från Luxor Radio?

Annons:
Björnidet
2/1/13, 11:44 PM
#1

Ingen som vet? De är skålformade c:a 5,5 cm i diameter…

Björnidet
2/1/13, 11:45 PM
#2

De har någon sorts emalj invändigt och ytterdelen och greppet är av mässing..

Björnidet
2/2/13, 11:14 AM
#3

Det ryktas om att det kan vara askkoppar?? men askkoppar med emalj på insidan?? greppet är skålat lite så visst, men jag är tvekam tiil att det verkligen är askkoppar..Vet någon om Luxor har skickat ut reklam av det här slaget på som jag misstänker 1950-talet??????

mariatingsund
2/2/13, 3:25 PM
#4

Jag har liknande dock utan handtag och använder dem till använda tepåsar, och använda tändstickor. Jag tror faktiskt att de är enmans-askkoppar. Såg sådana på loppisar som användes som askkoppar i alla fall. Det måste ha varit företagspresenter. Inte är det något i samband med radioapparater eller sändningar. Om man ju inte ska täcka öronen med dem för att inte höra Flört

Du kan använda dem som julgranspynt om inget annat ?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ghosthunter
2/3/13, 6:22 PM
#5

Haha….jag tänkte faktiskt på julgranspyntSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Björnidet
2/16/13, 11:30 PM
#6

Jag tror att Maria har rätt, min misstanke är också att det är askkoppar och örat är till för att lägga en cigarett i… Det är en reklampresent från Luxor i alla fall, vad det än är….

Annons:
johnandersson
3/2/13, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Förmodligen är det reklampresent från Luxor. Jag har själv en reklam ljusstake från dem.

Nosen
3/18/13, 9:16 AM
#8

Jag hittade en annons med dessa där det stod att det var askkoppar :-) Gick iväg för en hundring källa: http://www.auction2000.se/auk/w.Object?inC=OMA&inA=20120904_1444&inO=200

Upp till toppen
Annons: