Annons:
Etikett41-glas
Läst 2345 ggr
CarlMH
2013-08-31 16:58

Vad är det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har denna ståendes hemma, är det en vas?

Foten är väldigt liten sedan är det en skiljevägg i den så man skulle kunna fylla på den med 2 olika vätskor i olika färger..

Annons:
martdat
2013-08-31 21:17
#1

inte en aning. men gissar hellre på olja och vinäger . har nog suttit korkar på .

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Bjornen
2013-09-01 11:39
#2

En typ av kluckflaska, som är gjort utan någon direkt användning utan mera för skojs skull.

mariatingsund
2013-09-06 20:41
#3

Det var en rolig karaff som man även kan använda som vas. Jag tror det var vitt (vin?) i ena och rött i det andra.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ghosthunter
2013-09-06 21:59
#4

Ja en karaff tror jag också på🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

TatsuOni
2013-09-08 15:56
#5

Hur stor är den? Vanligen är sådana tvådelade behållare för vinäger och olja, men då är de inte alltför stora heller.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

CarlMH
2013-09-08 20:59
#6

Den är inte så stor, var behållare rymmer ungefär 2dl, men kan ju tänka mig att det är för olja/vinäger 🙂.Det låter mer troligt än en vas som jag trodde det var, eftersom hålen pekar åt 2 håll, man får vara försiktig när man ställer den tom, så svårt att balansera blommor i den 🙂

Annons:
Bjornen
2013-09-09 07:07
#7

Som vanligt är den här typen av kluckaflaskor omöjliga att använda och de är konstruerade att vara så. Det finns bara ett innehåll och två öppningar. De är konstruerade för att det inte ska lyckas att stjäla brännvin ur dem.

Inkanyezi
2013-09-11 12:28
#8

De här flaskorna är ganska vanliga för just olja och vinäger. Vitsen med att öppningarna pekar åt olika håll är att man kan hälla den ena vätskan utan att hälla den andra, beroende på hur man håller den, men man brukar alltid ha en kork i.

Av formen att döma ska flaskan antagligen stå i någon slags ställ, för den lär knappast balansera särskilt bra för sig själv.

Upp till toppen
Annons: