50 - MÖBLER

Kista värd något/vart ifrån?

2014-02-22 22:12 #0 av: Araminta

Hej jag har blivit erbjuden att byta en kaninbur mot en kista. de verkar inte finnas något årtal på den. Den har ett lönnfack i locket och den är inte inred med tyg eller dylikt. Någon som vet något om just den här typen och vad den kan vara värd på ett ungefär? Den har varit målad o ådringsteknik.

Anmäl
2014-02-25 21:02 #1 av: martdat

gissar på en fumhundring.  jag hade bytt. den är jättefin

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Anmäl
2014-03-17 22:26 #2 av: VildaVittra

Jag skulle säga en hundring, tyvärr, det är fina hantverk men utan värde om de saknar sin ursprungsmålning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-03-18 21:06 #3 av: Ghosthunter

Ovanlig kista. Jag tror inte att den är svensk och den är nog inte så gammal heller. Åldern är dock svår att avgöra av det fotot....behövs detaljer av beslag, lås, spikar, m.m.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2014-04-06 13:58 #4 av: Maria

Kistor är inte så mycket värda tyvärr verkar det som och dessutom så hade den nog kostat några kronor mer om ursprungsfärgen funnits kvar.

I vilket fall som helst så är den jättefin och det låter som ett bra byteSkämtar

/Maria

Anmäl
2014-04-06 15:44 #5 av: Ghosthunter

Nä, det är dåligt ekonomiskt värde på kistor, tyvärr!

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2014-04-09 17:07 #6 av: [Juel70]

Tycker den ser äldre ut när man tittar på låset och på ihopfogningen av brädorna (spikfritt) Kistor är populära idag och jag tror den kan vara värd runt 400- 600 kronor. Den såg mer ovanlig ut än man brukar kunna hitta.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.