Annons:
Etikett20-bilder-och-konst
Läst 4185 ggr
taylor__lambert
1/30/15, 11:38 PM

Trä Tavlor, vem har gjort dom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Visste inte vart jag skulle lägga inlägget nånstans. Admin får flytta dit den passar.

Min mamma har två tavlor hemma båda är i trä och liknar väldigt mycket det som john bauer skapade men det är nog inte det men undrar vem som kan ha gjort dessa då de är väldigt snyggt gjorda.

Ramen som den ena har hör inte dit då den inte är av samma träslag och den ser nyare ut.

Är bara nyfiken vem som kan ha gjort dom, tror inte att det är nån känd men skulle vara kul om det var det :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Tant Grön
1/31/15, 12:06 AM
#1

Har ingen aning om vem som målat dina tavlor.  Men om du tittar på denna sidan, rulla ner ungefär till mitten, så ser du John Bauers original av den ena av dina tavlor. http://saraullvetter.blogg.se/2011/march/

taylor__lambert
1/31/15, 12:10 AM
#2

#1 vet redan hur just det originalet ser ut :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sindri
2/3/15, 8:32 PM
#3

Om det är kopior av Bauer-tavlor spelar det väl ingen roll vem som gjort dem. Vanligt hantverk, bara. Sådan tillverkas ofta som industri.
Det kan vara flera stycken som varit inblandade, som löpande band.

taylor__lambert
2/3/15, 9:03 PM
#4

#3 sant, men det är mest min mamma som vill veta om det är nån som känner igen hantverket eller kanske vet vem som kan ha gjort dom.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sindri
2/3/15, 10:52 PM
#5

Nej, som sagt, den typen av kopior är inte signerade. Det är sådana massproducerade kopior. Inga erkända konstnärer som gör sådant.
Mer eller mindre industri.
Vore det en konstnär som ville bli igenkänd som konstnär skulle det ju vara signerat.

Din mamma får nog nöja sig med det.

taylor__lambert
2/4/15, 4:26 PM
#6

#5 men den är ju signerad

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Sindri
2/4/15, 4:28 PM
#7

Gör en förstoring på signaturen och lägg in. Det är ju den viktigaste delen av bilden om du vill veta vem som målat.

taylor__lambert
2/4/15, 4:32 PM
#8

#7 kan kolla om det går, har inte världens bästa kamera

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sindri
2/5/15, 12:23 PM
#9

Men har du förminskat bilden för att få in den i forumet? I så fall kan du beskära den så att bara signaturen syns och ladda upp den bilden i lite större format. Jag har försökt förstora den, men det blir väldigt pixligt. Det kan stå GV, SV, eller YV, troligen initialerna på den kopiatör som gjort just den tavlan.

Om du skickar in bild på tavlan, signaturen och vad du tolkar som att det står till ett annat forum http://precisensan.com/antikforum/content.php
så kanske du kan få svar där. Men om din mamma har förhoppningar att det rä någon känd konstnär och att tavlorna har något värde är det nog tyvärr så att så inte är fallet.
Som barn såg jag i flera hem kopior på kända tavlor, ibland som tryck, ibland som målningar.
Men det vore kul om jag hade fel…….

taylor__lambert
2/5/15, 2:33 PM
#10

#9 själva initialerna sitter på baksidan och det går inte riktigt att få ett bra foto tyvärr, tavlorna är ungefär 30+ år gamla, mamma har haft dom i 30 år sen är de säkerligen äldre än det och så har vi flyttat en massa så dom är i ganska dåligt skick :/ några förhoppningar om att det är någon känd har hon inte, men som sagt det hade varit nått om det hade vart det. Vad jag kan utgöra av de initialer som står på baksidan så är det ett N och ett J, men det är väldigt smått och slitet att det är svårt att se om det verkligen är så.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sindri
2/5/15, 4:05 PM
#11

Men vad tycker du att det står på de som står på framsidan. Det måste ju vara det som räknas som signatur. Det står kanske något under strecket också, eller är det bara krumelurer?

taylor__lambert
2/5/15, 5:26 PM
#12

#11 går inte att tyda det som står under :/ Har försökt men det ser ut som jag vet inte vad, tror ett i eller nått

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: