Annons:
Etikett70-övriga-föremål
Läst 7036 ggr
Andorr
2015-02-27 02:01

Det gör så ont...

Det gör så ont och jag blir så frustrerad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20384191.ab

Annons:
[Sabina]
2015-02-27 02:13
#1

Ja, håller med att det är frustrerande och så totalt onödigt. Dessa människor förstör ju även för kommande generationer i sitt eget land. Men de tycker de gör rätt med sitt eget tänkesätt 😕

Andorr
2015-02-27 02:50
#2

I dess ursprung var "utbildning och kunskap" ett valspråk för Islam, om jag inte minns fel. Jag betraktar därmed IS som falsk Islam!

.

Att förstöra historien, kan väl liknas vid att blunda för historien?

Ryskt ordspråk:

"Om man håller ett öga på historien, är man blind på ett öga. Men glömmer man historien, är man blind på båda ögonen."

[Sabina]
2015-02-27 03:01
#3

jag ska erkänna att jag inte kan min islam men den ursprungliga islam är närmare din beskrivning än det IS står för.

Tyvärr har IS tagit islam som täckmantel för sina illdåd, precis som korsriddarna gjorde i kristendomens namn.

Det är otroligt sorgligt att de väljer att förstöra dessa historiska monument, precis som talibanerna i Afghanistan gjorde för några år sen.
De gör tyvärr oss alla historielösa.

tarantass
2015-02-27 03:28
#4

#2: visst är det så, Andorr. Och det är fortfarande inte "islam" mer än vad diverse fundamentalister är "kristendom".

Och det är vittnesbörden om våra tidigaste högkulturer som ryker här. Som om inte amerikanarna och åtföljande plundrare och vandaler förstörde nog i det krig som beredde vägen för det här…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

tarantass
2015-02-27 03:34
#5

Möjligt är väl också att de kommer att gå till värre och värre ytterligheter för att underhålla elden och känslan av utvaldhet och ansvar hos sina egna, precis som talibanerna gjorde i sin kulturförstörelse och sina restriktioner mot kvinnor.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: