Annons:
Etikett30-design
Läst 3543 ggr
Bergspuman
5/20/10, 8:33 PM

Josef Frank

Jag har i min ägo en säng designad av Josef Frank, den köptes en gång av mina morföräldrar, som hade två st som sina äktasängar. Jag har den ena.

Dessvärre har resårbotten några hål i sig och det trillar ut stoppning.

Den måste tapetseras om. Det gör jag gärna, fast det kommer att kosta.

Men sedan funderar jag på att sälja den, fast min mamma sagt att jag inte får, men vad ska jag med den till? Den är inte direkt gjord för en rätt lång person som jag, en karl på 180 cm ligger INTE bekvämt i den.

Drar det ner värdet på den om den förekommer bara i 1 ex?

Någon som har en uppfattning om huruvida det skulle löna sig att sälja den, eller borde jag hellre behålla den?

Annons:
mariatingsund
5/21/10, 1:10 AM
#1

Man ska inte ha reliker runtomsig, utan saker som man verkligen gillar av ett eller annat sätt, det är min åsikt. Jag hade nog sålt som det var, orenoverad. En tapetserare med rätt kundkrets hade gett en hel del för det. Och ja, det finns en del ensamstående i vårt vackra land, så jag tror inte att det är så viktigt med dubelett, det finns kunder för allt. Speciellt om Josef står bakom.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Helajna
5/21/10, 10:37 AM
#2

Som mariatingsL säger så ska du inte ha saker du inte gillar.
Dock så kan man ju se över om man kan använda den på annat sätt.. kanske göra om som en "soffa" stående mot en vägg med kuddar uppsatta på krokar på väggen tex? Det skulle nog jag ha gjort då jag tycker det är mycket sart ochs nyggt:)

Josef Frank har ju de senaste åren dessutom blivit ännumer populär igen, så det tror jag säkert!


AndersE
5/21/10, 7:16 PM
#3

Ekonomiskt är nog ett par värt mer än två singlar…

Jag tror inte du får igen pengarna om du renoverar innan försäljning.

Jag rekommenderar ofta att behålla istället för att sälja eller slänga. Det går inte att ångra… Men stora saker som verkligen tar plats ska man ju inte behålla om man inte gillar dem.

Yred3
5/26/10, 7:55 PM
#4

Skriv till Antikrundan och fråga!

Helajna
5/26/10, 11:25 PM
#5

Eller tidningen Antik&Auktion :)


Upp till toppen
Annons: