Annons:
Etikett22-skulptur
Läst 2231 ggr
Maria
5/9/10, 8:04 PM

Gammal eller ny madonna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ärvt en madonna i något stenliknande material. Den är väldigt tung (precis som sten) och jag har ingen aning om det är en gammal sak eller rentav en nytillverkning. På baksidan är djupa hål precis som om den är tänkt att hänga uppe på någon vägg eller liknande.

Är lite nyfiken på om ni har några tankar om detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
5/9/10, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en bild på hålen på baksidan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/10/10, 7:17 PM
#2

Kan tillägga att jag vet att den i alla fall är 40 år gammal eftersom jag sett den i min farbrors hem men som sagt jag undrar så om det är en "fejk" eller en gammal tingest.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Helajna
5/11/10, 6:44 PM
#3

Än så länge är jag inte så bra på att bedöma äktheten i föremål, men motivet tycker då i alla fall jag ser ut att vara en "Maria Hodegetria", Vägledarinnan, vanligt under 1500-1600-tal.
Dock tycker jag inte att den ser ut att vara från den tiden.


Maria
5/11/10, 6:46 PM
#4

Åh, tack för svar. Jag får söka vidare. Nu har jag ett tips på motivet i alla fallGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: