Annons:
Etikett50-möbler
Läst 6692 ggr
NaimaG
5/8/10, 10:09 PM

Välkommen in till mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

In titt in i mitt vardagsrum bestående utav 60-, 90- och tidig 1900-tals mödler tillsammans med nytilverkade, 70-tals gardiner, splitternya matta och så klart en klick utav japanskt, arabiskt och western stil.

Allt går att blanda. Skrattande

Annons:
Isatis
5/9/10, 12:05 AM
#1

Hej Naima G. Trevligt att titta in hos dig.

NaimaG
5/9/10, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vad sägs om en något sliten nyrokoko stol, det enda exemplaret som klarat sig från en hel soffgrupp men snart blir det att hiva iväg den också eftersom tygert börjar lossna och ryggstödet är av. Det är i alla fall äckta antikt, stolen nu alltså och inte katten även om han också börjar bli lite antik. Skrattande

NaimaG
5/9/10, 12:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Rokoko bord jag fick vid min födsel. Bordet är från sent 1800 tal och har inte en ända skada på sig utom att lacken lossnat på skivan med åren. Den används enbart som stereobänk för min cd-växlare, tidigare har den enbart stått undanstoppad i mörk förvaring.

pga skivans lackavlegringar kräver bordet pollering varje månad för att trät skall hållas fräscht. Anledningen till att den inte omlackeras är för att det kräver nerslipning vilket skulle resultera i att skivans guldkant skulle försvinna.

NaimaG
5/9/10, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Alla minns väll de klassiska telefonborden man förr använda att sitta på med telefonen bredvid. Detta telefonbord är från sent 1800 tal och kom till min ägo två år sedan när min far körde upp 100 mil för att lämna den hos mig, den blev min födelsedagspresent och den dyr sådan också.

NaimaG
5/9/10, 12:36 AM
#5

Har ganska många prylar i huset men vill inte visa alla här i tråden för då finns ju ingenting kvar att visa sedan. Flört

Isatis
5/9/10, 12:40 AM
#6

Fantastiska möbler och en fantastisk katt. Fortsätt att lägga ut bilder på ditt hem är du snäll. Älskar vackra och intressanta interiörer.

Annons:
NaimaG
5/9/10, 12:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ja jag kan ju visa detta bord jag absolut älskar. Bordet är 1,5 meter långt och är i normala fall ett soffbord. Kommer från tidigt 1900 tal dock är skivan skadad dvs saknar färg på tre ställen samt att den blivit vit på ett ställe, eftersom den genom åren förlorat så mycket i värde står kaninburen numera på den.

Helajna
5/11/10, 7:37 PM
#8

Vilka fantastiska möbler du har!
Jag bara älskar telefon-bordet! Sådan skulle jag vilja ha i hallen i mitt kommande hus :) Vart kan man få tag på sådana tro?
Rokokostolen och katten var också bedårande :)


NaimaG
5/11/10, 7:48 PM
#9

#8 Telefonbord utav rokokostil är skitsvåra att få tag på framförallt äkta sådana eftersom många är i dåligt skick eller också helt trasiga och dem kostar en hel del pengar också. Min far betalade en saftig summa för den jag har.  Men telefonbord i form utav 50-90 tal är inte alls svåra att hitta.

Helajna
5/11/10, 10:26 PM
#10

#9 ååh. kan tänka mig det. Får kanske leta runt lite efter sådana då:)


NaimaG
5/11/10, 10:31 PM
#11

#10 Jo det är ju bara att söka på loppis och blocket samt andra marknader. Min far hittade mitt telefonbord på en antikhandel. Jag var livrädd att katterna skulle gå lös på den men de bevisade mig fel, jag vet ju att mina katter inte klöser möbler utan håller sig till klöspelare men man vet ju aldrig med katter. Den har dock överlevt två år nu så nu är jag inte så orolig längre.

Helajna
5/12/10, 10:46 AM
#12

#11 hittade ett på blocket :) Blev sugen.. men idag har jag inte platsen. så det får vänta till huset.

Det där med katter vet jag vad du menar! Mina håller sig allt som oftast till klöspelare de med, men oron finns ju ibland i alla fall på favoriterna:P Skönt att den klarat sig:) OERHÖRT fin!


NaimaG
5/12/10, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Jo min norska skogkatt har ju fått använda den vid fotografering. (sorry för OT nu)

Annons:
Isatis
5/12/10, 4:45 PM
#14

Vilken underbar bild, Naima G! /Hälsar Isatis

Upp till toppen
Annons: