Annons:
Etikett08-vård-och-skötsel
Läst 4250 ggr
Kalendula
2011-04-04 22:47

Munkbord

Hej!

Jag har ett trekantigt munkbord, som jag nu undrar över. Allt är tipptopp, utom skälva bordsskivan, som är väldigt torr. Jag vågar inte ställa glas, eller porselin eller någonting på det, för jag är rädd för vattenfläckar o fettfläckar.

Finns det något som jag kan gnida in bordsskivan med?

Vänliga Hälsningar

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
Kalendula
2011-04-07 09:28
#1

PUTTAR!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

mariatingsund
2011-04-11 16:17
#2

Paraffin olja kan du stryka med, ett lager eller fler om det behövs, och sedan ta en ren mjuk trasa eller trassel och gno in lite möbelvax. Ta en dag mellan behandlingarna så bordet suger till sig oljan ordentligt. Du hittar allt detta i närmaste färghandel. Du kan fråga där också vilket de rekommenderar och bruksanvisning finns på förpackningarna.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Kalendula
2011-04-11 16:39
#3

Åh, tack så jättemycket för svaret Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

wingren
2011-12-14 19:21
#4

oh, är munkbord hyffsat vanliga? Jag köpte en munkstol för ett tag sedan på  auktion för 80 kr o skulle ju varit käck med ett bord till :D

Upp till toppen
Annons: