Annons:
Etikett51-allmoge
Läst 3346 ggr
[mammamian]
2012-04-23 16:31

Pris på våffeljärn etc?

Jag städar ur vårt gamla torp och har bland annat ett våffeljärn med långa stänglar, för vedeldad ugn, en sockertoppstång samt en längre eldgaffel. Dessutom finns ett antal äldre dörrblad i bra skick (från tidigt 1800 till sent, de flesta med kammarlås och nyckel).

Eftersom vi inte har nån användning för dem tänkte jag lägga ut dem för försäljning, men har ingen aning om värdet?

Annons:
Evahelene
2012-04-25 14:48
#1

Våffeljärnet: har sett priser runt 800-950 kr

Sockertoppstången: allt mellan 10-60 kr,  beror helt på om du hittar rätt köpare.

Eldgaffeln: ganska omöjligt att säga utan att ha sett den. Men räkna inte med att få några hiskeliga summor…runt 30-50 kr? Ev. mer, men som sagt så spelar utseendet stor roll…då kan man nog gissa sig till ålder och tillverkning.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Björnidet
2012-04-25 19:59
#2

Våffeljärn av mycket gammalt snitt kan man hitta på loppisar för en struntsumma c:a 50 - 100:-  har jag givit. Sockertången är lite svårare för det finns dom som har gravyr av något slag och då kan du få mer för den.Pris ?

Eldgaffel av äldre snitt är som Evahelene säger myckte beroende av vem som gjort den och hur den ser ut men jag kan tänka mig runt en hundring i värde.

Enklast är att du sätter ut dessa på Tradera under antika saker och har ett lågt utropspris för då får du igång auktionen snabbt, vill du har ett speciellt pris för dem sätter du skyddspris med vad du kan tänka dig att sälja dem för.

Dörra de är nog bara blocket som de kan säljas via och är de med lås från tiden då kan de vara dyra. Sätt även där 0:- och bud i texten. Du säljer när du tycker att du fått nog för dem.Gamla dörrar gör dom bord av och då med en glasskiva lika stor som dörren, under kan man ha en gammal kista eller ett annat bord.

Lycka till

Upp till toppen
Annons: