Annons:
Etikett35-porslin
Läst 4233 ggr
Ove555
2014-04-06 13:45

Porslin (Tillverkning och design?)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Såg detta fatet i en affär. Undrar var det är tillverkat och vilken som formgivit det.

Annons:
martdat
2014-05-02 03:21
#1

kanske denna sida kan hjälpa dig? http://www.signaturer.se/ jag försökte men det verkar vara en romersksiffra effter M och jag fattar inte hur man skriver det på tagentbordet .Det finns ju stämplar under glasyren .försök söka på dem. jag kan inte tyda vad det står på fotot.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annia1
2014-05-03 02:03
#2

M finns också som en romersk siffra och står för 1000 så om man skriver ut det som står i siffror så är det 1011 sen ett p då som jag inte har nån aning om. 

För mig ser det ut som det står L59 upptill i glacyren. Nertill är sämre att se. Men o eller a eller 0 först sen gnst sen igen svårt att se. Sista där vet jag inte ens om det är bokstäver för mig ser det nästan ut som en ekorre.

Jag har sökt på nätet men inte hittat nåt. Jag vet inte om det är porslin eller keramik, men ett förslag ove är att du skriver inne på keramik, nån där kanske känner igen själva mönstret. Alternativ att du tar bilderna var för sig och gör bildsök på google. Men då vända på bilden som har stämpeln så att den är uppåt.

.

Upp till toppen
Annons: