Annons:
Etikett70-övriga-föremål
Läst 1783 ggr
J0554N
1/6/15, 3:39 PM

Är svärd värda något?

Låter säkert som att jag är helt ute och yrar, vilket det känns som att jag gör eftersom jag inte hör hemma här.  Har ett gammalt svärd som min mor hittade ute när hon var ung, ingen aning om vad det är för svärd eller hur gammal, handtaget är format som ett lejon och det är krusiduller och konstiga tecken på den på den övre delen av själva svärdet. Jag har ingen större användning för den än att den ligger under sängen och dammar, men känns ändå sådär att kasta. Är svärd värda något? Kan de bli det i framtiden?

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Annons:
ChristineL
1/6/15, 3:41 PM
#1

Visst kan det vara värt. På bukowsis.se (osäker på stavningen) kan man få fri värdering av föremål, man skickar in bilder, gärna på så mycket detaljer som möjligt och ev stämplar och så skriver man allt man vet om det.

VildaVittra
1/6/15, 3:44 PM
#2

Det beror på skick och om det är ett äkta svärd och inte ett dekorationssvärd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

J0554N
1/6/15, 4:50 PM
#3

#2 hur vet man om det är äkta eller dekorationsvärd?

Den är rätt sliten

Strong people don't put others down, they lift them up. 


VildaVittra
1/6/15, 4:52 PM
#4

#3 Det kan man oftast se på eggen. Ett riktigt svärd ska vara vasst eller hyfsat vasst i alla fall, medan ett dekorationssvärd inte är vasst alls.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: